 |
Νέες & Μικρές Ελληνικές Επιχειρήσεις Τροφίμων
Σωστή Ανάπτυξη και Εξαγωγές
|
|
Ο αγροτοδιατροφικός κλάδος είναι από τους σημαντικότερους της ελληνικής οικονομίας. Απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας είναι όμως η παραγωγή διεθνώς ανταγωνιστικών προϊόντων προστιθέμενης αξίας και οι εξαγωγές τους, από όλες τις επιχειρήσεις.
Πολλές νέες παραγωγικές εταιρίες έχουν ιδρυθεί πρόσφατα στη χώρα μας, εν μέσω κρίσης και αυτό είναι άλλη μια απόδειξη των προοπτικών του κλάδου. Οι επιχειρήσεις αυτές αν και νέες και μικρές αποτελούν, μαζί φυσικά με τις παλαιότερες, τον κορμό αυτού του κλάδου με την ευελιξία τους ως προς την ανάδειξη και αξιοποίηση προϊόντων. Είναι δε βέβαιο ότι από αυτές θα ξεπεταχτούν στο μέλλον νέες μεγάλες ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις τροφίμων.
Ωστόσο μια σειρά από στρεβλώσεις της αγοράς και αδυναμίες των Ελλήνων παραγωγών απειλούν το εγχείρημα με αποτυχία. Ακριβώς έτσι συνέβη στο παρελθόν και δεν πρέπει να συμβεί και πάλι.
Έχοντας καταγράψει και διαπιστώσει τα προβλήματα και τα λάθη που γίνονται κατ΄ επανάληψη στον κλάδο, ετοιμάσαμε ένα συνοπτικό και ταχύρυθμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα 2 ημερών που έχει ως στόχο να ενημερώσει νέες αλλά και παλιές ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων για τις τάσεις, τις ιδιαιτερότητες της αγοράς, τους κινδύνους και τις παγίδες σε όλη την κλίμακα της δραστηριότητάς τους, για την επίτευξη των στόχων τους, την επίτευξη εξαγωγών και ακόμη παραπέρα.
|

Θεματολογία
|
1η Μέρα - Marketing Tροφίμων
Εγκατάσταση Επιχείρησης τροφίμων.
• Δημιουργία χώρου, ενοικίαση ή εξωτερική παραγωγή (φασόν)?
• Επιλογή χώρου.
• Κατάλληλος για δημιουργία ‘Story’ ή ‘Μύθου’;
• Βασικές προϋποθέσεις και HACCP
Marketing
• Οι μεγάλες Παρεξηγήσεις και οι αδυναμίες των ελληνικών επιχειρήσεων στο Marketing
• Ο πελάτης στο κέντρο της λειτουργίας.
• Η σημασία της συστηματικής προσέγγισης, η δομή και οι παγίδες του Marketing Plan
Το Προϊόν
• Τι θα παράγω, πού θα το πουλήσω, ποιος θα το αγοράσει;
• Ποιο είναι το βασικό μου πλεονέκτημα, τι νέο θα προσφέρω στην αγορά
• Πώς θα διαφοροποιηθώ από τους ανταγωνιστές, γιατί να αγοράσουν το δικό μου προϊόν.
Ανάπτυξη προϊόντος
• Η διαδικασία βήμα-βήμα.
• Η σημασία και η διαδικασία ανάπτυξης του Branding και του design
• Τυποποίηση, συσκευασία ετικέτα. Κόστη, προβλήματα, νέες τάσεις στη συσκευασία.
• Βασικές γνώσεις τεχνολογίας και ασφάλειας των τροφίμων.
Αγωνία για την προστιθέμενη αξία
• Ποια, πώς, γιατί. Τι θα προσφέρει;
• ‘Τα όμορφα προϊόντα, όμορφα καίγονται’.
• Η μεγάλη γκάμα προϊόντων, μια μεγάλη παγίδα.
Η Τιμολόγηση
• Η ακριβής κοστολόγηση.
• Επιλογή τιμολογιακής πολιτικής. Πώς θα προστατευτεί ο παραγωγός
• Επιρροές των δικτύων διανομής στην κοστολόγηση-τιμολόγηση
Η Τοποθέτηση στην Αγορά. Ο Μεγάλος Ασθενής
• Ενημέρωση για τα είδη της αγοράς και των δικτύων διανομής για μικρούς Παραγωγούς.
• Μεγάλη αγορά (μεγάλα ΣΜ) η μικρή Λιανική, η μικρή εστίαση
• Πουλάω απ΄ ευθείας: Το μεγάλο λάθος των παραγωγών
• PL – B2B. Η πλήρης άγνοια δύο σημαντικών αγορών
• Οι προσέγγιση δικτύων και τελικών σημείων πώλησης
Η Προώθηση του Προϊόντος
• Ποιός είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος; Ποια είναι τα λάθη;
• Προώθηση, στο δίκτυο, στο σημείο πώλησης, στον τελικό καταναλωτή
• Αποστολή δειγμάτων. Κόστη και λάθη.
• Μόνο στοχευόμενες ενέργειες με σαφείς προσδοκίες.
• Η λειτουργία και η σημασία των εξειδικευμένων ΜΜΕ
Παραδείγματα πετυχημένων και αποτυχημένων προσπαθειών του παρελθόντος και συζήτηση
για συγκεκριμένα προβλήματα των συμμετεχόντων.
2η Μέρα Συστηματική Προετοιμασία για Εξαγωγές
Εξαγωγές: Τα Κύρια Διλήμματα Και Οι Αποφάσεις
- Πως θα ξεκινήσω τις Εξαγωγές;
- Είμαι έτοιμος; Έχω τα απολύτως απαραίτητα;
- Πως θα επιλέξω την Καλύτερη Αγορά για τις Εξαγωγές μου
- Πως θα επιλέξω την Καλύτερη Μεθόδου Εισόδου μου στην Αγορά αυτή
- Γιατί είναι αναγκαία η Έρευνα Ξένων Αγορών
- Είδη και χρησιμότητα έρευνας, κόστος και εναλλακτικά σενάρια
- Μέθοδοι, Πηγές, Τεχνικές, Συστήματα κατηγοριοποίησης
- Απαιτούμενες Προσαρμογές στις τοπικές ιδιαιτερότητες
- Δημιουργία ενδιαφέροντος & ανταπόκριση
- Συμμόρφωση προς τις Απαιτήσεις του πελάτη
Ερευνα & επιλογή Ξένων Αγορών
- Αξιολόγηση και αξιοποίηση εμπορικών πληροφοριών
- Σύνδεση της έρευνας με την στρατηγική και τις τακτικές μάρκετινγκ
- Συμβουλές για οικονομική έρευνα ξένης αγοράς.
- Πρόσβαση & Χρήση Βάσεων Δεδομένων
- Χρήση Ιντερνετ για Έρευνα Ξένων Αγορών
- Trade leads, Κατάλογοι Εμπορικών επαφών, Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
- Λίστες ελέγχου, Φόρμες και χρήσιμα Βookmarks.
- Τι πληροφορίες χρειαζόμαστε
- Πού θα τις βρούμε - Πηγές πληροφοριών
- Ανάλυση ανταγωνισμού και καταναλωτικής συμπεριφοράς
- Ανεύρεση & Επιλογή Τοπικών Εταίρων & Αγοραστών
|
|
Αναμενόμενα αποτελέσματα:
|
Η όλη προσέγγιση βασίζεται σε πρακτικά και διαπιστωμένα προβλήματα και για κάθε σημείο υποστηρίζεται από συγκεκριμένα παραδείγματα. Το σεμινάριο είναι σύντομο για ευνόητους λόγους. Έτσι θα γίνει αναφορά κυρίως σε συγκεκριμένα υπαρκτά ζητήματα και παραδείγματα. Θεωρητικές ανάγκες των συμμετασχόντων θα καλυφθούν με επιπλέον σημειώσεις.
Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να υλοποιηθεί και ενδοεπιχειρησιακά με προσαρμογές στις ιδιαιτερότητες της κάθε επιχείρησης.
|
Εισηγητής
|
Μπάμπης Φιλαδαρλής MBA, DipM, MIEx.
Δ/νων Σύμβουλος της GlobalGreece. τ.Γ. Διευθυντής του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, για πάνω από 15 χρόνια. Διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ. Εθνικός σύμβουλος της Ελλάδος για τα προγράμματα διεθνούς συνεργασίας μέσα από εκθεσιακές συναντήσεις Europartenariat και B2fair.
Σχεδιαστής και υπεύθυνος υλοποίησης του agora.mfa.gr της πρώτης ενοποιημένης διαδικτυακής ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων οικονομικών και επιχειρηματικών πληροφοριών των γραφείων εμπορικών ακολούθων των ελληνικών πρεσβειών στο εξωτερικό για την συλλογή επιχειρηματικών πληροφοριών και την στήριξη των ελλήνων επιχειρηματιών στην αναζήτηση διεθνών εταίρων.
Έχει εκπαιδεύσει πάνω από 2000 στελέχη επιχειρήσεων σε θέματα εξαγωγικού marketing, έρευνας ξένων αγορών και εξαγωγικής στρατηγικής στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.
Έχει συγγράψει πολλά εκπαιδευτικά βοηθήματα για νέους εξαγωγείς για φορείς όπως ο ΣΕΒΕ, ο ΣΕΒ, το ΙΤΜ και πολλά Επιμελητήρια. Είναι ο δημιουργός του «Οδικού Χάρτη Εξαγωγών» που έχει τυπωθεί και μοιραστεί σε πάνω από 4500 εξαγωγικές επιχειρήσεις.
|
|
Εισηγητής
|
Τριαντάφυλλος Πετκανόπουλος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Τροφίμων σε θέματα Μάρκετινγκ, RnD, Market Access. Δημοσιογράφος με εξειδίκευση στο κρασί και τα τρόφιμα. Πρώην συνεργάτης του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και του Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ.
Ασχολείται με τον κλάδο τροφίμων και ποτών για περισσότερα από 20 χρόνια έχοντας περάσει προσωπικά από όλα τα πόστα. Eπιχείρηση, χονδρικό και λιανικό εμπόριο, εισαγωγές, εξαγωγές, τροφοδοσία, Logistic, ανάπτυξη προϊόντων, εστίαση, γευσιγνωσία, μάρκετινγκ, branding, μελέτες, επικοινωνία.
Ως δημοσιογράφος, έχει επισκεφτεί όλες τις εκθέσεις στο εξωτερικό, έχει λάβει μέρος και έχει κάνει εισηγήσεις σε συνέδρια και έχει επισκεφτεί όλες τις σημαντικές περιοχές παραγωγής αγροτικών προϊόντων και κρασιών και δεκάδες μεγάλες και μικρές παραγωγικές μονάδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Είναι πιστοποιημένος εισηγητής για προγράμματα κατάρτισης ενηλίκων με εκατοντάδες ώρες εκπαίδευσης.
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
|
|
Χώρος Διεξαγωγής
|
ΑΘΗΝΑ Ξενοδοχείο Στράτος Βασιλικός, Μιχαλακοπούλου 114, Αμπελόκηποι.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Ξενοδοχείο The MET Hotel στην δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης
|
Χρόνος
|
12 Ωρες
ΑΘΗΝΑ
20 & 21 Απριλίου
15.00-21.00
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
24 Απριλίου
15.00-21.00
&
25 Απριλίου
11.00-17.00
|
Κόστος
|
250 ευρώ (-10% για έγκαιρη συμμετοχή)
Το κόστος συμμετοχής καλύπτει τα έξοδα παρακολούθησης, παροχής πρακτικού οδηγού σε μορφή βιβλίου, καφέ, χυμούς & light lunch καθώς και πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Πληρωμή και με πιστωτική κάρτα σε 3 άτοκες δόσεις! Ειδική τιμή για πολύτεκνους, άνεργους και φοιτητές 180 ευρώ.
Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
|
|
Επικοινωνία
Global Greece - International Business Projects 9ο Χλμ Οδού Θεσσαλονίκης-Θέρμης,
Κτίριο Thomas, Τ.Θ. 60689, 57001 Θέρμη Tel: +30 2310474191 Fax:+30 2310474192 Email: [email protected] www.globalgreece.gr
|
Social Media
|
|